הצרכים הבסיסיים של אדם לא משתנים כל כך מהר. גם כאשר אנו סובלים ממחלה קשה או נכות כתוצאה מתאונת דרכים או כל תאונה אחרת, וזקוקים לסעד. תביעות סיעוד נועדו לתת מענה לצרכים האנושיים הבסיסיים והקבועים שלנו.
אם הוגדרתם כחולה סיעודי, אתם עומדים מול קשיים אמיתיים וקונקרטיים בניהול חיי היום-יום שלכם. מדובר בצרכים כמו אכילה ושתייה, לגשת למקלחת ולהתרחץ בצורה עצמאית, להתלבש או להתפשט, ואפילו לקום מהמיטה או לחזור אליה לעת ערב. עוד לפני שאנו מדברים על התסכול והאתגר המנטלי שמעורב במצבים אלו, יש להתייחס להשרדות האדם כאדם, ועל מתן מענה נכון לצרכי היסוד החיוניים לחיים. תביעות סיעוד נועדו לתת לכם מענה במצב זה.
אין פיתרון – אך יש פתרונות
יש מצבים בחיים שאין להם פיתרון. ישנן מחלות חשוכות מרפא, ומצבים רפואיים שונים שאין להם מענה מכל סוג. ישנן סיטואציות מורכבות ומורכבות עוד יותר, המצריכות עזרה צמודה ותשומת לב רציף של עשרים-וארבע שעות ביממה.
תביעות הסיעוד מוגשות כאשר אנו מוצאים את עצמנו מול קשיים בפעולות בסיסיות ויומיומיות, כפי שציינו למעלה (אכילה ושתייה, מקלחות וכיו"ב), והן קבילות בכל גיל ,בהתאם לתנאי הפוליסה. הפתרונות השונים כוללים מימון מענה שכזה, כלומר כיסוי מסוים (חלקי או מלא) של ההוצאות הכרוכות בקבלת הסיוע האנושי בביצוע הפעולות הנדרשות, או קיצור התהליך דרך שליחה של איש המקצוע באופן ישיר אליכם, ותשלום ישיר גם כן.
להתמודד עם המצב בצורה נבונה
תביעות סיעוד יש להגיש מיד עם קבלת המסמך המגדיר אתכם או את האהובים עליכם כסובלים ממצב סיעודי. ללא המסמך הזה, קשה מאוד לפעול, שכן חברת הביטוח לא תשלם פרוטה במסגרת ביטוח סיעודי לאדם שאינו מוגדר כסיעודי.
ועדיין, אפילו כאשר הוגדרתם כחולים סיעודיים על ידי הצוות הרפואי המוסמך לכך במוסד הרפואי המוכר, בתי החולים וקופות החולים השונים, הרי שגם אז חברות הביטוח לא ששות לשלם. אף חברה לא רוצה לשלם, בטח אם היא לא מחויבת, והפרטים הקטנים של הפוליסה שלכם הם אלו שיכריעו, לעיתים בעזרת עורך דין, האם תקבלו את הסעד או לא.